דילמת ריבוי הכובעים - או מה לעשות שמתברר שאני לא כל יכול?

דילמת ריבוי הכובעים - או מה לעשות שמתברר שאני לא כל יכול?
בחרתי הפעם לדבר על ההתמודדות של בעלי עסקים קטנים בשוק העסקי. כל עסק עובד תחת מגבלות ואילוצי משאבים, זה ברור, אך עסקים קטנים, מטבע הדברים פועלים תחת מגבלות מורכבות הרבה יותר. שאני מדברת על מגבלות ואילוצים אני מתכוונת משאבים - תקציב, זמן, ידע ואנרגיה. מה עושים למרות הכל, כדי להצליח בעסק שלך?
כלי להצלחה עסקית:

אני מלווה עסקים רבים וכחלק מהעבודה המשותפת אני נכנסת לתוך הקרביים של ההתנהלות והעשייה של בעלי העסק ואחת הדילמות המאתגרות ביותר כמו גם המתסכלות ביותר – היא  דילמת ריבוי הכובעים בעסקים קטנים.
אם ניקח לדוגמא התנהלות בארגון גדול/בינוני נזהה בו מספר תפקידיםמנהל כספים, מנהל שיווק, מנהל מכירות, מנהל לוגיסטיקה, שירות, פיתוח עסקי, משאבי אנוש, רכש ועוד.

כל אחד מהם הוא איש מקצוע רציני אשר למד מקצוע ומתמחה בנושא עליו הוא מופקד. ובל נשכח כמובן - מנכ"ל החברה שאמור לפעול כמנצח בתזמורת ולראות את התמונה הכוללת בשוק,ברור לנו שחברות אלו לא פועלות בבזבוז ופזרנות. 

בעסקים קטנים התמונה שונה. עסק שיש בו בין 1-10 עובדים, במרבית המקרים היזם הוא הבעלים, המנכ"ל, מנהל השיווק, אחראי הכספים, מנהל מכירות וכל השאר. לידו, אולי מצטרפים עוד כמה עובדים אך האחריות, כמו גם הניהול, מוטלת עליו.

וכאן מתחילה לעיתים בעיה של מקצועיות, יכולות, זמן ומיקוד היוצרים את תחושת התסכול הלא נגמרת והלחץ של בעלי העסק- הכול נופל עליהם, לא מספיקים שום דבר, עובדים שעות ארוכות ולא פחות גרוע לוקחים את העבודה איתם הביתה וגרוע מכך תחושה שלא מצליחים למצות את פוטנציאל השוק ולהצליח.

טוב אז אם אתם מהנהנים ואומרים, צודקת אבל מה אפשר לעשות?

אז ככה - מה אני מציעה? בבקשה תתחילו להתבונן, כן, לצפות על העסק שלכם מקרוב ו"לפרק" אותו לגורמים (מילולית כמובן). ואז לשאול
וכמובן לרשום את כל הנושאים הדורשים טיפול - שיווק, כספים, מכירות וכמובן אם יש בו ייבוא/ יצוא/ פיתוח, ייצור, רכש, ספקים, שירות, מלאי, כוח אדם וכו?  מול מרכיבים אלו ממליצה להכין רשימה ובה ניתוח של הנקודות החזקות שלכם כבעלי עסק – היכן מצוי היתרון שלכם? תשייכו
כל נקודה חזקה למשימה - לדברים שאתם יכולים וכדאי שתיקחו תחת תחום אחריות שלכם חשוב כמובן גם להתייחס לזמן שאמור להיות מושקע בכל אחת מהמשימות (הערכה) כל שאר הנקודות שנותרו ברשימה הם אלו  שבהם אתם פחות חזקים , פחות מנוסים ובדרך כלל דוחים את הטיפול וההתייחסות אליהם, אך כאן בדיוק מתחילה הבעיה – כי כל אחד מהם דורש התייחסות רצינית ומקצועית על מנת להצליח בעסק שלכם ואין אפשרות לוותר או לטאטא אותם מתחת לשטיח.

ואז מה?
אחרי שסיימנו למפות מה יש ומה חסר זה הזמן לטפל בחסר על ידי מציאת פתרון פרקטי

אפשרויות:
הכנסת שותף המשלים את נקודות החולשה שלכם, רבים מאתנו פותחים עסקים עם מישהו דומה לנו במאפיינים, חזק בנקודות החזקות שלנו- התוצאה - כיף, הבנה, אווירה טובה אולי גם נעשים  חברים אישיים, אך נושאים רבים מוזנחים ולא מטופלים.

  • לשכור עובדים שכירים, אבל חשוב שהחזקות שלהם יהיו כאלה שמשלימות את החלש והחסר אצלנו
  • העסקה של  פרילנסרים בתשלום  לפי פרויקט/משימה ולא בשכר ותנאים קבועים
  • שירותי יעוץ וליווי עסקי, מנטור, או מאמן עסקי לחיזוק נקודות חלשות אצלכם וכגורם העוזר להסתכל על העסק ב " זום אאוט" הרבה פעמים המערבות הרגשית שלנו לא  מאפשרת התבוננות קרה, עסקית ומדויקת על העסק
  • שיתופי פעולה נקודתיים בנושאים אלו עם חברות, עסקים משלימים
  • חברות מקצועיות שעושות מיקור חוץ (outsourcing ) – בנושאים הללו

חשוב ביותר :

רק התייחסות רצינית ומקצועית לכל אחד מהנושאים תבטיח הצלחה של העסק ותעזור לנו גם ליהנות מהדרך
 
בהצלחה!

צור קשר:
שם מלא:
מייל:
טלפון:
תוכן הפנייה:
Powered by Artvision | Truppo Websites