ניהול השיווק לחברות קטנות ובינוניות באאוטסורסינג

ניהול השיווק לחברות קטנות ובינוניות באאוטסורסינג
ליווי שיווקי הדרך החדשנית והמתקדמת לחברות קטנות ובינוניות לתמודד בשוק תחרותי מול חברות גדולות- רק להחליט ולהתחיל להצליח.  
   

שירותי מיקור חוץ לחברות קטנות ובינוניות

היום מרבית החברות בארץ ובעולם, ללא קשר לגודלן, משתמשות בשירותי מיקור חוץ בתחומים מגוונים, החל מפיתוח טכנולוגי, דרך יעוץ משפטי וכלה בניהול השיווק. מודל מיקור החוץ, הקרוי גם "אאוטסורסינג" (Outsourcing), הוא מודל פופולארי ונפוץ ביותר בכלכלה המודרנית ובשוק המתאפיין בתחרותיות גדולה מאוד. פירושו של מיקור החוץ הוא, העברה של חלק מפעילויות החברה לגורם מקצועי חיצוני ורכישת שירותים שונים על ידי חברות קבלניות. בעידן המודרני מיקור החוץ הוא תחליף יעיל ביותר לגיוס, להרחבה ולהכשרה של  כוח אדם במסגרת החברה עצמה. בנוסף לצמצום העלויות מבחינת התפעול ומצבת כוח האדם, מתאפיינים שירותי מיקור החוץ גם בפעילות ממוקדת מטרה ובהתמחות ייעודית בתחום השירות. בהקשר זה, ניהול השיווק על ידי חברת מיקור חוץ מקצועית הוא הפתרון המושלם והיעיל לחברות בינוניות או קטנות, שאינן רוצות ולעיתים גם אינן יכולות להקצות תקציבים לגיוס כוח אדם ולהקמת מחלקת שיווק, אך מעוניינות "להשיג תוצאות בשטח", להרחיב את מעגל הלקוחות ולמנף את עצמן מבחינה כלכלית.

 

לפרוץ קדימה ולא להישאר מאחור

בעשורים האחרונים השתנה מאוד שוק העבודה בארץ ובעולם. התרחבות היקפי המסחר, הגלובליזציה והניידות הבלתי פוסקת השפיעו ועדיין משפיעות לא רק על פעילותן של חברות גדולות, השולחות זרועות אל מחוץ לגבולות הארץ, אלא גם על חברות קטנות ובינוניות הפועלות בשוק צנוע יחסית. בשוק דינאמי, תחרותי ותוסס שכזה כדי להצליח מבחינה עסקית וכלכלית ולעיתים גם כדי להתמודד מול המתחרות ולשרוד בכבוד בתקופות קשות, חשוב ביותר לפעול בגמישות ניהולית ולהגיב במהירות לשינויים התכופים המתרחשים בסביבה החיצונית. בתנאים שכאלה קשה ביותר לנהל את החברה בהתאם לדפוסי עבודה ישנים וקיבוציים. חברה הרוצה לחולל שינוי אמיתי, ליעל את תפקודה ולפרוץ לשווקים חדשים איננה יכולה להרשות לעצמה לרכז את כל פעילויותיה ובעיקר פעילויות משנה נגזרות, שאינן חלק מפעילות הליבה שלה "תחת מטריית ניהול אחת". גיוס כוח אדם וניהול שוטף של תחומים נלווים, כדוגמת שיווק ופרסום גורם לחברות המתעקשות לעבוד במודל הישן לבזבוז של זמן יקר, לסרבול רב וגם לאובדן כסף ומשאבים לריק.  

 

יתרונות מיקור חוץ בשיווק

בשוק העבודה התחרותי מאוד שירותי מיקור החוץ בתחומי השיווק מאפשרים לחברות בינוניות וקטנות להגיב במהירות גדולה יותר לסביבה החיצונית המשתנה,לייעל את פעילותן השוטפת וגם להגדיל את הרווחיות. שירותי מיקור החוץ בתחום השיווק משחררים את החברה מהמערכת הכובלת מאוד של יחסי עובד מעביד על כל השלכותיה. שירותים אלה מאפשרים במקביל גם מינוף כלכלי, הנובע ישירות מהתמקצעות חברת מיקור החוץ בתחום השיווק, וריכוז המאמצים להשגת תוצאות ומטרות מוגדרות במהירות יחסית ותוך צמצום עלויות משמעותי.

  • שכר עובדים – התשלום לחברת מיקור חוץ הוא נמוך בצורה משמעותית ביחס לתשלום משכורות למספר עובדים במחלקת שיווק פנימית ולהוצאות נלוות אחרות הנובעות מיחסי עובד מעביד מתמשכים.
  • עלויות נמוכות – חברות שאינן פונות לשירותי מיקור חוץ בתחום השיווק נאלצות לרוב להעסיק מנהל שיווק מקצועי ששכרו גבוה מאוד ביחס לשכר הממוצע בשוק, ללא קשר להטבות הנלוות, כדוגמת תנאים סוציאליים משופרים, רכב צמוד, טלפון סלולארי והטבות אחרות.
  • חסכון – בשיטת מיקור החוץ התשלום הוא עבור העבודה בלבד ללא עלויות נלוות אחרות, כדוגמת: הוצאות עבור חשמל, הוצאות משרד וחדר עבודה, הוצאות עבור מחשוב או הוצאות עבור ציוד נלווה אחר.
  • רמה מקצועית גבוהה – יתרונן של חברות מיקור החוץ בתחום השיווק הוא ההתמקצעות והניסיון הרב.
  • רמת סיכון נמוכה – חברות מיקור החוץ בתחום השיווק פועלות לפי תוכנית עבודה מסודרת ובמטרה להגיע להישגים בפרק זמן קצר יחסית בשוק שהוא זירת הפעילות הטבעית שלהן.
  • גמישות – שירותי מיקור החוץ בתחום השיווק ניתנים בהתאם לדרישות הלקוח וגם בהתאם לשינויים המתרחשים בשוק או בענף בו מתמחה החברה.
  • יעילות – לשירותי מיקור החוץ בתחום השיווק ישנם יתרונות רבים נוספים, כדוגמת: סל שירותים מגוון ורחב בתחומי השיווק, אפשרות לשכור את שירותי החברה רק לפרויקטים מסוימים או לתקופות מוגבלות, הדרכה מקצועית לקראת פעילות שיווקית מונחת מטרה בעתיד, קואצ'ינג בתחום השיווק ויתרונות רבים נוספים.

 

סל שירותים מותאם

שירותי מיקור החוץ בשיווק כוללים היום סל מרשים ביותר של כלים שיווקים בתחומי: יחסי ציבור, פרסום, ניהול השיווק, ניהול מכירות, שיווק ברשת האינטרנט ושירותים נוספים. מטרתם של שירותים אלה היא להצעיד חברות קטנות ובינוניות לקראת אופקים כלכליים חדשים. ניתוחי שוק, בניית תוכנית שיווקית ייעודית, ניהול תהליכי מיתוג מקצועיים, מחקרי שוק, קידום אירועים, שימור לקוחות, יחסי ציבור, קמפיינים בערוצי תקשורת שונים – בטלוויזיה, באינטרנט ובעיתונות, הדרכה וליווי עסקי ותרגול שיטות לניהול משא ומתן נכון הם מקצת מהשירותים היעילים אותם מספקת חברת מיקור חוץ בתחום השיווק.

 

 

צור קשר:
שם מלא:
מייל:
טלפון:
תוכן הפנייה:
Powered by Artvision | Truppo Websites