שיווק ומיתוג עסקים קטנים בעידן החדש

שיווק ומיתוג עסקים קטנים בעידן החדש
מהן ההזדמנויות בעידן הנוכחי למיתוג עסקים קטנים?

זה קרה בתחילת שנות ה-90, עת החל ערוץ 2 לשמש ערוץ מסחרי, שכלל פרסומות. זו הייתה יריית הפתיחה שבישרה את עידן הפרסומת, תקופה שאישרה את כל מה שכבר ידענו עד אז:

 

בשביל לעשות כסף צריך כסף, ורק עסקים גדולים, תאגידים וחברות ענק יכולים ליהנות מהמדיום הזה. גדודים של מנהלי שיווק, סוללת אנשי קריאייטיב, משרדי פרסום ומתכנני מדיה בתגבור בימאים, דוגמנים וסלבס יצרו אינספור פרסומות שכולםםםםםםםםםםם דיברו עליהן: פרסומות מצחיקות, כאלו שנוגעות, מרגשות, שנונות, מתריסות, נועזות, מתגרות, עם ילדים, פעלולים, כלבלבים, אנימציות מתוחכמות ובאותה נשימה תחרויות נושאות פרסים לפרסומת הכי הטובה בעיר. פרסומות שהפכו לשיחת היום ועד מהרה הפכו לפרסום-הדור-הבא: הפקות ענק שכוללות רקדנים, אולפנים, תפאורות, שחקנים, אלפי ניצבים, ים, חופים אקזוטיים ואלו גובו בפרסומות ענק בעיתונים ובשלטי חוצות. החל תהליך שהמסר שלו ברור: אם אתה לא שם, אתה פשוט לא קיים!

 

מי כן היה שם? החברות הגדולות, המותגים והתאגידים שיצרו קמפיין אחריי קמפיין, ודחקו את החברות הקטנות לשוליים.

עידן חדש מפציע....

 

בסוף שנות ה-90 עידן חדש החל להגיח ועימו הבשורה לחברות הקטנות והבינוניות. החל עידן המידע, האינטרנט, עידן ה-Web. חלה ירידה גדולה בקוראי העיתונים ובמספר הצופים הטלוויזיה בערוצי הברודקאסט ולכן גם בפרסומות, החל מעבר לצפייה נדחית (Yes max, vod)) שגם היא אינה כוללת פרסומת על פי רוב, וקופסת הטלוויזיה הומרה לקופסה אחרת, מתוחכמת יותר – המחשב.

 

הצרכן הפך לגולש בררן שצורך מידע ותוכן באינטרנט בהתאם לצרכיו וגחמותיו האישיות, ואותו גולש שבילה 99 דקות שבועיות בגלישה באינטרנט עלה ל-222 ב- 2006 והמספרים הולכים ומטפסים.

 

רשת האינטרנט, כמקור מוביל למידע החלה להפוך חלק בלתי נפרד מחיינו, ולגוגל יש חלק נכבד במהפכה. גוגל הפכה ליועץ אישי בכל בית אשר באמצעותו קובעים היכן הכי שווה לנו לקנות, איזה סרט נלך לראות, עם מי ולאן נצא לבלות, והכול בלחיצת כפתור.

 

לאחר המהפכה של גוגל החלה פריחתם של הרשתות החברתיות דוגמת: הפייסבוק, לינקדין, קפה דה מרקר ועוד.

 

במקביל לשינוי בהרגלי הצפייה ובהימצאותם של הלקוחות ברשת גם עולם הפרסום הולך ומשנה את פניו בהתאם. אומנם אנו עדיין רואים פרסומות מושקעות ויקרות בטלוויזיה, אך כל מסע פרסומי ומסע פרשום של מותג מלווה בקמפיין אינטרנטי, בשיווק ופרסום באתרי נישה ממוקדים, בבלוגרים וברשתות חברתיות.

 

הפרסום הפך ליצירתי ומתוחכם יותר. וכיום, השיווק באינטרנט, קידום אתרים, הפרסום והקידום ברשתות חברתיות - הפכו לשם המשחק, והם מהווים חלק משמעותי בכל אסטרטגיה שיווקית.

מהפכת המידע, שעתם היפה של העסקים הקטנים

 

כעת הגיעה שעתם היפה של העסקים הקטנים. האפשרות להגיע לקהלי יעד מוגדרים ונישתיים בעלויות נמוכות יחסית באמצעות באנרים, מאמרים, בלוגים, תגובות ברשת, רשתות חברתיות פתחו הזדמנויות רבות ומגוונות גם לעסקים הקטנים. אם על מנת להריץ קמפיין פרסומי בטלוויזיה או ברדיו יש לגייס הון עתק , הרי שבשביל להצליח ברשת האינטרנט, אלפי שקלים בודדים בהחלט מספיקים, אך גם כאן רק יצירתיות, חשיבה והתמדה יביאו את התוצאה המיוחלת. 

צור קשר:
שם מלא:
מייל:
טלפון:
תוכן הפנייה:
Build your own website with Quickyweb! Quickyweb is much more than a web hosting provider. It is a complete website building and website hosting solution