רשימת המכולת בשיווק

רשימת המכולת בשיווק

רשימת המכולת של עקרונות הבסיס בשיווק כל חברה ועסק... אי אפשר בלי זה!

לקרוא, לפנים ולישם

 

עקרונות בסיסיים בשיווק

 

פעילות שיווקית נכונה היא המפתח שלך להצלחה כלכלית וגם כאן יש לחשוב על כול ההיבטים שלו ,רשמתי כאן נקודות שרק התייחסות לכול אחת ואחת מהן, באופן ספציפי מותאם לחברה שלך תביא להצלחה: 

 

מותג-  השלב הראשון הוא הבנת ערכי המותג וייחודו. זהו הבסיס שממנו מתחילות חברות גדולות וזהו הבסיס גם בכול עסק קטן שרוצה להצליח ולגדול. בתהליך זה למעשה יוצרים את ערכו של המותג, הרגשות והעמדות ששואפים שייצור המותג בקרב הצרכנים והמשמעות שהוא יקבל.

 

תוכנית שיווקית- בהתאם לערכי המותג בונים את התוכנית השיווקית: אסטרטגיה מעשית שמתרגמת את התוכנית העסקית. התוכנית נערכת לאחר בחינת השוק שבו מתמודדים, המתחרים ואיתור פלחי שוק פוטנציאליים. מכאן גוזרים תוכנית עבודה ומציבים יעדים כמותיים ומדידים בהתאמה למשאבים הזמינים.

 

הגדרת יעדים הכרחית לניהול השיווק ולניהול בכלל, שכן היא מהווה, בסופו של דבר את המדד להצלחתו (או לכישלונו).

 

לאחר מכן, מגיע תורו של המיתוג- יצירת קול ייחודי וזהות מובחנת למוצר או השירות שאותו משווקים.

 

פרסום וקידום- זהו השלב הבא – בחינה של ערוצי הפרסום האפשריים במדיות השונות תוך במסגרת תקציב נתון וכנגזרת של התוכנית השיווקית ותוך התאמה לאופי הפעילות והיעדים והוא כולל פרסום offline  ו online מכתבות בעיתונים,רדיו טלוויזיה, פרוספקטים וכמובן פרסום בגוגל, יוטיוב, פייסבוק, ניוזלייטר ועוד

 

מכירות- לב ליבו של השיווק בעסק מצליח. כעת לאחר שבעזרת השיווק והפרסום הגעתם אל תודעתם של לקוחות חדשים, צריך לסגור את המכירה.  בכל חברה אופי המכירה שונה ובחלק מהן הוא מתפרס על מס' אופנים- מכירה טלפונית, דרך סוכנים, באינטרנט, דרך חוברות, וועדי עובדים בכל מקרה יש לגייס, לאמן ולהכשיר אנשי מכירות מתאימים,לנהל אותם נכון ובאופן עקבי, להציב  להם יעדים ברורים ומאתגרים אך כמובן ברי השגה ולתת להם מכסימום כלים ולכבוש אותם.

 

שירות-  נק' המגע הכי רגישה עם הלקוח. חשוב לפעול בה בתבונה, לספק תשובות לכל השאלות באופן מקצועי ומהיר  ולהפוך כל שיחה להזדמנות או להעמקת שביעות הרצון ונאמנות הלקוח או גם להרחבת סל המוצרים שלו.

 

שימור וטיפוח לקוחות- החוכמה היא לא רק לגייס כל העת לקוחות חדשים כי אם לטפח את נאמנותם של לקוחות קיימים. תוכנית אסטרטגית לנאמנות לקוחות ולמניעת נטישה כמו גם הגדלת המכירה מלקוחות קיימים, יכולה להגדיל את רווחי החברה וליצור יציבות ומוניטין לאורך זמן.

 

לקוחות הם הבסיס לקיומו של כל עסק. עסק שלא מצליח לשמור על לקוחות קיימים ולא מצליח לגייס לקוחות חדשים, לא ישרוד. בתחרות של ימינו קיים קושי לשמר את קהל הלקוחות ולהשיג חדשים, כאשר חברה מתחילה לשווק את עצמה היא צריכה לעשות כן לא רק בפני הלקוח כי אם גם אל מול עסקים מתחרים, שפונים לאותו נתח שוק, ומאיימים עליו.

 

המרדף הבלתי פוסק הזה אחר הלקוח, דורש אנרגיה, כסף ומומחיות. בדיוק מסיבה זו מומלץ להשקיע את מלוא תשומת הלב לשיווק  כמרכז החברה או  לפעול בכוחות עצמיים לבד או להפקיד את נושא השיווק בידיהם של אנשי מקצוע חיצונים

חברות שיווק במיקור חוץ (outsourcing)מקצועיות ומנוסות המחוייבות לתוצאות.

 

אך התפקיד שלכם, בעלי החברה, הוא לדרוש מאנשי השיווק שלכם  התייחסות לכל נושא ונושא ברשימה כדי להביא למקסימום תוצאות להצלחה.


 

צור קשר:
שם מלא:
מייל:
טלפון:
תוכן הפנייה:
Build your own website with Quickyweb! Quickyweb is much more than a web hosting provider. It is a complete website building and website hosting solution